monicasfiske.blogg.se

Begreppet att vara bakom FLÖTET hoppas jag att i mitt fall främst handlar om en lägesplacering. Vad beträffar begreppet DRAG, så föredrar jag dem med KROKAR på. Alltså inte, att slänga ut krokar där det är drag. Jag gillar att befinna mig mitt i STIMMET, om vi pratar om sillar eller andra fiskar. TORSKAR är trevliga så länge de har fenor. Nu SEJer jag inget mer på detta ställe, kika in istället och läs mer!

Torsk På torsken!

Gårdagskvällen bjöd på härligt torskfiske. 
Först tog jag en på drygt 4 kilo. 
Efter en stund och en del strulande med haspelspöt fick l-å en bjässe på på djuphavs spöt. Trots att det bara var 10 m. Ett nervöst trampande kom från mina fötter och jag räckte snabbt över huggkroken till Magnus  (jag vill inte orsaka en missad stortorsk ). Jävlar va stor den var när den närmade sig från djupet  (som nu visserligen bara var 10 m).
Så kom då smällen. .. då beteslåset rätats ut. ......
3st gapade munnar i båten då man som i slowmotion ser fisken sakta vända åter mot djupet  (som ni nu vet bara var 10 m).
Svordomar uttalas,  kanske mest från Magnus och mig konstigt nog. ...
Hur som helst fick vi ändå flera torskar och var i övrigt nöjd. Denna gång var det grycksbo borna som kom till vår plats. 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: