monicasfiske.blogg.se

Begreppet att vara bakom FLÖTET hoppas jag att i mitt fall främst handlar om en lägesplacering. Vad beträffar begreppet DRAG, så föredrar jag dem med KROKAR på. Alltså inte, att slänga ut krokar där det är drag. Jag gillar att befinna mig mitt i STIMMET, om vi pratar om sillar eller andra fiskar. TORSKAR är trevliga så länge de har fenor. Nu SEJer jag inget mer på detta ställe, kika in istället och läs mer!

Längtan!

Ibland undrar jag om inte halva nöjet med en fiskeresa är just att längta!
Man kollar lite bilder från tidigare resor.
Man öppnar sina fiskeväskor, räknar tackel och funderar över om det verkligen inte är något nytt man behöver (dragkedjorna i väskorna är snart utslitna....).
Man räknar dagarna som är kvar och tänker... om 3 veckor då drar jag just precis nu stortorsken....om 2 veckor precis nu då packar jag osv.....
Man tänker på vilket vackert väder det ska vara.
Man funderar på om det finns något nytt ställe att fiska på som man missat, och förstås om det är precis där som kveiten står......
Man studerar huggtabellen och upptäcker glädjande nog att det är bra fiske de flesta dagar.
Man suckar över att YR.no inte visar vädret tre veckor i förväg.....
Man dröööömmmmmer!
Och...... man hoppas att både väder och fiske är bättre än förra våren.....
 
Ja vädret var inte det bästa då......
 
 
Annat var det i somras!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: