monicasfiske.blogg.se

Begreppet att vara bakom FLÖTET hoppas jag att i mitt fall främst handlar om en lägesplacering. Vad beträffar begreppet DRAG, så föredrar jag dem med KROKAR på. Alltså inte, att slänga ut krokar där det är drag. Jag gillar att befinna mig mitt i STIMMET, om vi pratar om sillar eller andra fiskar. TORSKAR är trevliga så länge de har fenor. Nu SEJer jag inget mer på detta ställe, kika in istället och läs mer!

Hur går det då?

Jo tack!  
En sjukling fick stanna inne. Men för övriga gicks det skapligt. Kristin var den som hade kveite kontakter men båda släppte tyvärr. Den rosa crazy daisyn hade bitmärken efter första kontakten.den andra drog mot djupet, knöt fast linan i botten och där blev Daisy kvar.
Stor sorg råder nu och hon bearbetar sin bror för att få hänga hans Daisy på sin lina.
Själv tog jag en 5 kilos torska. De som ligger under det går under begreppet trondheims torsk och får återse havets sälla jaktmarker. Lå blir orolig vid varje plums och tror att vi ska komma fisklösa hem.....
Vet inte vad han pratar om! 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: