monicasfiske.blogg.se

Begreppet att vara bakom FLÖTET hoppas jag att i mitt fall främst handlar om en lägesplacering. Vad beträffar begreppet DRAG, så föredrar jag dem med KROKAR på. Alltså inte, att slänga ut krokar där det är drag. Jag gillar att befinna mig mitt i STIMMET, om vi pratar om sillar eller andra fiskar. TORSKAR är trevliga så länge de har fenor. Nu SEJer jag inget mer på detta ställe, kika in istället och läs mer!

Start!

 
Har nog gått och grunnat ett tag på att starta en blogg om fiske. Men med stigande ålder tar det visst ett tag att komma till skott. Även om det förekommit vissa påtryckningar.
 
Men, ljuset börjar återkomma, snart stiger saven i träden, musöronen slår ut och abborren börjar nappa. Japp, även om det förekommer att jag fiskar vintertid, så föredrar jag att fiska sommartid.
 
Det är nu den rastlösa perioden infinner sig, då man börjar gymnastisera fingrarna, inför linknytning och maskpåträdning. Man kommer på sig med att snurra den högra handleden lite då och då inför den stora vevsäsongen. Och, suck....... man stirrar lite dystert på gäddhänget under högerarmen och undrar stilla om där verkligen kan dölja sig tillstymmelsen av muskel, som orkar dra kveiten på 20+ som väntar i sommar.....
 
Kanske är det sent påtänkt att träna musklerna nu? Om 14 dagar befinner jag mig nu i det hysteriska skedet med att packa inför Norgeresan som jag och guuben drar iväg på på Långfredagen! Som jag har längtat!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: