monicasfiske.blogg.se

Begreppet att vara bakom FLÖTET hoppas jag att i mitt fall främst handlar om en lägesplacering. Vad beträffar begreppet DRAG, så föredrar jag dem med KROKAR på. Alltså inte, att slänga ut krokar där det är drag. Jag gillar att befinna mig mitt i STIMMET, om vi pratar om sillar eller andra fiskar. TORSKAR är trevliga så länge de har fenor. Nu SEJer jag inget mer på detta ställe, kika in istället och läs mer!

Gudarna är inte tokiga!

Läste senaste numret av Fiskefeber som vi börjat prenumenera på.
Mikael Engström hade gjort ett reportage om mete, mycket trevligt!
 
Men vad jag skulle komma till var att där hittade jag ett mycket klokt och mycket gammalt visdomsord.
Det kommer från en Banylonsk skrift och är från 200 f.Kr.
 
"Gudarna draga ej
från människans utmätta levnad
de timmar som ägnas åt fiske"
 
Helt underbart! :)
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: