monicasfiske.blogg.se

Begreppet att vara bakom FLÖTET hoppas jag att i mitt fall främst handlar om en lägesplacering. Vad beträffar begreppet DRAG, så föredrar jag dem med KROKAR på. Alltså inte, att slänga ut krokar där det är drag. Jag gillar att befinna mig mitt i STIMMET, om vi pratar om sillar eller andra fiskar. TORSKAR är trevliga så länge de har fenor. Nu SEJer jag inget mer på detta ställe, kika in istället och läs mer!

Is är naturens sätt att be människorna ge fan i vattnet.....

Ja så kanske man också kan se det....?
Det är ett citat hämtat ur Fredrik Backmans bok Björnstad.
 
Hur som helst var någon smart nog att uppfinna isborren.
Om nedanstående bjässe ens skulle ta sig upp ur ett angelhål är kanske tveksamt, har inte hört om någon har lyckats.
 
Jocke med en röding som strax släpps ned i vattnet i Stensjön.
 
Hade inte den nedrans termometern envisats med att visa minus 26 idag så hade det kanske blivit en tur till Stensjön för att prova lyckan.
Tyvärr blir det inte längre så mycket vinterfiske för mig längre.
När jag var riktigt ung pimplades det en hel del med min pappa som var något av en expert på området.
Blev till och med en del tävlingar i damjunior klassen.
 
Men bara kvicksilvret vill utvidga sig mer så ska det nog bli någon tur i år!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: